loading...

عکس خنده دار

هر کسي بر اين باور است که چيزي در دنياي فوتبال وجود ندارد که براي ليونل مسي دست نيافتني باشد، با خواندن اين مطلب به اشتباه خود پي خواهد برد. \"ليونل مسي بهترين بازيکن تاريخ فوتبال است.\" شايد فوتبالد

ترندهای زویا
دانلود
گمنام بازدید : 649 دوشنبه 27 آذر 1391 نظرات (0)

روياي مسي براي شکستن رکورد علي دايي!

هر کسي بر اين باور است که چيزي در دنياي فوتبال وجود ندارد که براي ليونل مسي دست نيافتني باشد، با خواندن اين مطلب به اشتباه خود پي خواهد برد.

"ليونل مسي بهترين بازيکن تاريخ فوتبال است." شايد فوتبالدوستان جهان اخيرا اين جمله را بيش از هر جمله ديگري شنيده باشند، بي دليل هم نيست، مسي مانند آب خوردن همه رکوردها را جابجا مي کند. اما حتي اگر براي انتخاب بهترين بازيکن تاريخ فوتبال جهان تنها استناد به آمار و ارقام هم کافي باشد، در دنياي فوتبال رکوردهايي هست که شکستن آنها براي « لئو» هم بسيار دشوار و يا حتي غير قابل دسترس است.

ما اينجا به 10 رکورد اشاره مي کنيم که به نظر مي رسد نابغه آرژانتيني هيچگاه به نيمي از آنها دست پيدا نکند، اما بزودي موفق شود نيمي ديگر را به کارنامه خود اضافه کند.

ماموريت هاي غيرممکن:

بيشترين گل زده در يک بازي:

اگر در آينده تيم ملي آرژانتين به مصاف حريفي گمنام نرود تا براي مسي هم موقعيتي مناسب براي شکستن اين رکورد فراهم نشود، شماره 10 بارسلونا هيچگاه به اين افتخار دست پيدا نخواهد کرد. در تاريخ 11 آپريل 2001 و در چهارچوب بازي هاي انتخابي جام جهاني 2002 در منطقه اقيانوسيه تيم ملي استراليا در خانه به مصاف تيم «سامواي آمريکا» رفت که در نهايت موفق شد اين تيم بي نام و نشان را با نتيجه خيره کننده 31 بر صفر در هم بکوبد تا رکوردي بي نظير در دنياي فوتبال ثبت شود. در آن ديدار عجيب آرچي تامپسون مهاجم استراليايي به تنهايي 13 گل را به ثمر رساند تا بيشترين گل زده در يک بازي را به نام خود ثبت کند.

 

بيشترين گل زده در پيراهن ملي:

ليونل مسي تنها 31 گل ملي را در کارنامه خود دارد که بي ترديد اين تعداد باعث خوشحالي رکورد دار گل ملي است. علي دايي بازيکن سابق بايرن مونيخ و هرتابرلين از سال 1993 تا 2006 موفق شد 109 گل را براي تيم ملي ايران به ثمر برساند که اين رکورد براي مسي غير قابل دسترس به نظر مي رسد.

 

   

 

بيشترين گل زده در فينال ليگ قهرمانان اروپا:

شايد اين رکورد تا ابد پا بر جا بماند، در فينال 1960 گلاسکو فرانس پوشکاش ستاره مجار رئال به تنهايي 4 گل رابه ثمر رساند تا مادريدي ها آينتراخت فرانکفورت را با نتيجه 7 بر 3 تحقير کنند و با اقتدار بر فراز قاره اروپا بايستند.

 

بهترين گلزن جام جهاني:

رکورد «جاست فونتين» تلاش مهاجمان نسل هاي زيادي را بي ارزش کرد. 13 گل از اين مهاجم فرانسوي در جام جهاني 1958 سوئيس از او يک اسطوره ساخت. هر چند در آن سال تيم ملي فرانسه از رسيدن به فينال بازماند اما موفق شد در ديدار رده بندي تيم ملي آلمان را با نتيجه 6 بر 3 از پيش رو بردارد که فونتين در آن بازي 4 گل را به ثمر رساند.

 

بيشترين گل زده در يک بازي در جام جهاني:

رکورد نسبتا جديدي به شمار مي رود، رکوردي که «اولگ سالنکو» روس در جام جهاني 1994 آمريکا از خود به جا گذاشت. او موفق شد در مرحله گروهي مقابل تيم ملي کامرون به تنهايي 5 گل را به ثمر برساند که اين رکورد همچنان دور از دسترس باقي مانده. البته در لاليگا اسپانيا هم رکورد بيشترين گل زده توسط يک نفر در يک بازي 7 گل است که به صورت مشترک در اختيار «باتا» از اتلتيک بيلبائو و «کوبالا» از بارسلونا است.

 

ماموريت هاي ممکن:

بهترين گلزن رقابت هاي اروپايي:

رائول گونزالس با 75 گل زده در صدر اين فهرست قرار دارد که اين رکورد توسط ليونل مسي 56 گله در حال تعقيب است. مسي در مارچ 2011 مقابل لورکوزن به راحتي 5 گل را به ثمر رساند که اين موضوع نشان مي دهد نابغه آرژانتيني تهديدي بسيار جدي براي شکستن اين رکورد به شمار مي رود.

 

بهترين گلزن تاريخ لاليگا:

ليونل مسي تنها با داشتن 25 سال موفق شده 193 بار در لاليگا گلزني کند، در حالي که بهترين گلزن تاريخ اين رقابت ها يعني «تلمو زارا» فقيد از سال 1940 تا 1955 با پيراهن بيلبائو 251 گل را به ثمر رساند. همچنين زارا موفق شد 6 بار عنوان آقاي گلي لاليگا را از آن خود کند و مسي تا به حال 2 بار به اين عنوان دست يافته است.

 

بهترين گلزن تاريخ آرژانتين:

مسي با پيراهن تيم ملي کشورش 31 بار گلزني کرده و اين در حاليست که گابريل باتيستوتا بهترين گلزن تاريخ آرژانتين 56 گل را به نام خودش به ثبت رسانده که اين يعني تنها 25 گل بيشتر.

 

بيشترين تعداد بازي براي بارسلونا:

اگر ليونل مسي وفاداري اش به کاتالان ها را ادامه دهد، در نهايت مي تواند رکورد بيشترين تعداد بازي با پيراهن بارسلونا را از آن خود کند. در حال حاضر جواهر آبي و اناري ها 352 بازي را براي اين تيم انجام داده و ژاوي هرناندس 32 ساله با 650 بازي رکورد دار اين بخش است.


زمان و مکان:

آمار شناسان نکته سنج به اين نتيجه رسيده اند که ماشين گلزني مسي نواقص کوچکي هم دارد؛ مسي در همه بازي هايي که به ميدان رفته هرگز نتوانسته در دقايق 1، 14، 35، 48 و 53 گلزني کند اما در ساير دقايق بازي موفق شده دروازه حريفان را باز کند. همچنين او هرگز موفق نشده در بازي هاي رسمي در استاديوم هاي معروفي چون اولدترافورد (منچستر)، استمفوردبريج (لندن)، امارات (لندن)، آنفيلد (ليورپول) و آليانز آره نا (مونيخ) گلزني کند.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1578
  • کل نظرات : 130
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 358
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 342
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 5,655
  • بازدید سال : 66,720
  • بازدید کلی : 4,434,926
  • کدهای اختصاصی