loading...

عکس خنده دار

در ادامه مطلب.... هر سال از اوايل زمستان، رنگ خيابان‌ها تغيير مي‌كند اما اين تغيير رنگ، ربطي به آب و هوا و برف و ريزش برگ‌ها و تغيير رنگ هر ساله ندارد. اين تغيير رنگ، اول از ويترين مغازه‌ه

ترندهای زویا
دانلود
گمنام بازدید : 364 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (1)

در ادامه مطلب....

هر سال از اوايل زمستان، رنگ خيابان‌ها تغيير مي‌كند اما اين تغيير رنگ، ربطي به آب و هوا و برف و ريزش برگ‌ها و تغيير رنگ هر ساله ندارد.

اين تغيير رنگ، اول از ويترين مغازه‌ها شروع شده و بعد به‌تدريج، به سطح خيابان سرايت مي‌كند، رنگ لباس‌ها را عوض مي‌كند، رنگ شال‌ها را و بعد از مدتي، هر جايي را كه نگاه كنيد، رد پايي از اين رنگ را مي‌بينيد؛ رنگي كه با تغيير فصل هم تغيير نمي‌كند و تا زمستان سال بعد كه دوباره، رنگ سال تعيين شود و از زير دست طراحان لباس، طراحان وسايل خانه و طراح هر وسيله‌ا‌ي كه رنگي در خود دارد، به همه‌جا پخش شود و رنگ دنيا را براي يك‌سال مشخص كند، در همه‌جا باقي مي‌ماند. همان‌طور كه امسال همه دنيا، نارنجي شده است؛ نارنجي نارنگي.

سال نارنجي، سال نارنگي

توجه به روح زمانه بود كه باعث شد با توجه به فضاي سرد و نااميدي كه در سال ۲۰۱۲ براي دنيا پيش‌بيني شده است، پنتون رنگ نارنجي متمايل به قرمز يا نارنجي ميوه نارنگي را به‌عنوان رنگ سال اعلام كند؛ او معتقد است رنگ ميوه نارنگي يا آن‌طور كه پنتون مي‌گويد، تانجرين تانگو، تيفي از نارنجي است كه عمق خاصي دارد؛ « اين رنگ، بسيار خاص و همزمان مهيج و اغواكننده است، سايه‌هاي قرمز تيره‌اي كه در اين رنگ وجود دارد، باعث مي‌شود تا هم سرزندگي و هيجان ناشي از هجوم آدرنالين در اثر رنگ قرمز را حس كنيد و هم احساس گرمي و صميميت رنگ زرد را.»

مدل مانتو سال 91 با طراحی جدید

با چي بپوشيد با چي نه

با اعلام رنگ تانجرين تانگو يا همان نارنجي نارنگي، به‌عنوان رنگ سال، طراحان مد معروف دنيا، نمايش‌هاي ويژه‌اي‌ از توليدات‌شان با اين رنگ داشتند. تامي هيلفيگر، سينتيا اشتفي و آدرين ويتاديني، تنها چند نمونه از معروف‌ترين طراحان دنيا بودند كه براي مدل‌هاي زمستانه و بهاره خود، رنگ نارنجي را به كار بردند. به غير از مد و لباس، در بقيه صنايع هم نارنجي جاي خود را پيدا كرده و محصولات مختلف خانگي از وسايل آشپزخانه گرفته تا مبلمان و حتي ماشين‌ها هم با اين رنگ به بازار عرضه شده‌اند. به‌زودي ويترين مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از اين همه رنگ نارنجي با طيف‌هاي مختلف و به‌خصوص نارنجي تند، شعله‌ور خواهد شد. نكته مثبتي كه در مورد رنگ نارنجي وجود دارد اين است كه تقريبا همه رنگ‌ها به آن مي‌آيند اما قهوه‌اي، مشكي، سفيد و آبي بيشترين رنگ‌هايي هستند كه همراه با نارنجي استفاده مي‌شوند، رنگ‌هايي كه انرژي فوق‌العاده نارنجي را تا حدودي تعديل كرده يا به آن جهت مي‌دهند. به غير از اين رنگ‌ها، مي‌توان از قرمز، صورتي، زرد و حتي سبز هم همراه با نارنجي استفاده كرد اما تنها رنگي كه بايد از استفاده از آن در كنار نارنجي اجتناب كرد، ارغواني و زرشكي است.

اين رنگ پر از انرژي است

رنگ نارنجي، از ديد روان‌شناسان؛ رنگ بسيار دوست‌داشتني و مثبت است، نارنجي به دليل تركيب زرد و قرمز در آن رنگي پرانرژي به حساب مي‌آيد. بررسي روان‌شناسان نشان داده است هيجان، شور و شوق گرما، احساساتي است كه با ديدن اين رنگ به ذهن متبادر مي‌شود. نارنجي، به‌شدت توجه را به‌خود جلب مي‌كند، به همين دليل در علائم و نشانه‌هاي ترافيكي هم از رنگ نارنجي استفاده مي‌شود. انتخاب اين رنگ براي لباس يا آرايش ظاهري جسارتي مي‌خواهد كه از اعتماد به نفس بالاي فرد مي‌آيد اما روان‌شناسان معتقدند اين تاثير مي‌تواند يك رابطه ۲ طرفه باشد يعني استفاده از رنگ نارنجي هم مي‌تواند به فرد اعتماد به نفس و هيجان و انرژي بدهد. لذت، شادي و بازيگوشي‌اي كه در رنگ نارنجي وجود دارد، باعث شده تا سال‌ها اين رنگ، بهترين رنگ براي وسايل كودكان باشد اما اين به آن معني نيست كه نارنجي رنگ كودكانه‌اي است بلكه تحقيقات نشان داده ديدن اين رنگ و آدرناليني كه از ديدن آن در بدن ترشح مي‌شود باعث مي‌شود تا گردش خون و در نتيجه ميزان اكسيژني كه به مغز مي‌رسد افزايش پيدا كند و باعث افزايش هشياري و تحريك بيشتر سلول‌هاي مغزي شود. به عقيده پزشكان، اين تحريكات باعث مي‌شود تا رشد سلول‌هاي مغزي در كودكان بيشتر شده و در واقع نارنجي، كودكان را باهوش‌تر مي‌كند. رنگ نارنجي، اشتها را هم تحريك كرده و همچنين ارتباط اجتماعي بين افراد را هم تقويت مي‌كند. در ژاپن، هند و چين، نارنجي رنگ شادي است و به‌عنوان سمبلي براي عشق و خوشحالي به كار مي‌رود. در مذهب هندو هم رنگ نارنجي، رنگ مقدسي محسوب مي‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1578
  • کل نظرات : 130
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 358
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 251
  • باردید دیروز : 342
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 251
  • بازدید ماه : 5,792
  • بازدید سال : 66,857
  • بازدید کلی : 4,435,063
  • کدهای اختصاصی