loading...

عکس خنده دار

  آخرین گزارش‌ها از جان باختن بیش از 200 تن و مجروح‌شدن 1300 تن در زلزله بعد از ظهر روز شنبه ۲۱ مرداد استان آذربایجان‌ شرقی حکایت دارد.دکتر بهرام صمدی‌راد، مدیرکل پزشكی ق

ترندهای زویا
دانلود
گمنام بازدید : 852 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

 

آخرین گزارش‌ها از جان باختن بیش از 200 تن و مجروح‌شدن 1300 تن در زلزله بعد از ظهر روز شنبه ۲۱ مرداد استان آذربایجان‌ شرقی حکایت دارد.دکتر بهرام صمدی‌راد، مدیرکل پزشكی قانونی آذربایجان شرقی، گزارش داده که ۹۸ جسد به پزشکی قانونی استان تحویل داده شده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آخرین گزارش‌ها از جان باختن بیش از 200 تن و مجروح‌شدن 1300 تن در زلزله بعد از ظهر روز شنبه ۲۱ مرداد استان آذربایجان‌ شرقی حکایت دارد.دکتر بهرام صمدی‌راد، مدیرکل پزشكی قانونی آذربایجان شرقی، گزارش داده که ۹۸ جسد به پزشکی قانونی استان تحویل داده شده است.

ساعی در اخبار سراسری شبکه یک سیما با اشاره به آخرین آمار تلفات زلزله در آذربایجان شرقی که در ساعت 16 امروز در منطقه اهر با قدرت 6.2 ریشتر رخ داد، اظهار داشت: زلزله‌ای با قدرت 6 ریشتر در شهرستان ورزقان رخ داده است که تاکنون 9 پس‌لرزه در این شهرستان نیز در پی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه اتاق بحران با حضور رؤسای کار گروه‌های مرتبط افزود: در این زمینه بالگرد جمعیت اهلال احمر برای ارزیابی و امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده حضور دارد.

از سوی دیگر، حسن قدمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلفات زلزله شدید عصر روز شنبه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۵۳ نفر بر اثر این زلزله جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۴۵ نفر در شهرستان اهر، ۴۰ نفر در شهرستان ورزقان، ۵۰ نفر در شهرستان هریس و ۱۸ نفر نیز در بیمارستان‌های تبریز جان خود را از دست دادند.

همچنین بر اساس اعلام وزیر بهداشت، حادثه زلزله در آذربایجان‌شرقی تاکنون بیش از ۷۰۰ مجروح به جا گذاشته است.

وی افزود:‌ 60 روستا در منطقه اهر بین 50 تا 80 درصد خسارت دیده و 4 روستا نیز حدود 100 درصد تخریب شده است.

ساعی در پایان از مردم کلیبر و ورزقان درخواست کرد که امشب در خارج از خانه‌های خود به سر ببرند و جلسه ستاد حوادث تشکیل شده و اطلاعات از طریق اداره کل مدیریت بحران استان اعلام می‌شود.

 

آمار مجروحان زلزله آذربایجان شرقی از مرز 600 نفر گذشت

 در همین حال رئیس اورژانس کشور گفت: آمار مجروحان زلزله امروز در آذربایجان شرقی از مرز 600 نفر گذشت.

 غلامرضا معصومی دقایقی پیش  با اشاره به مجروحان زلزله در آذربایجان شرقی اظهار داشت: تاکنون و براساس آخرین آمار تعداد مجروحان در آذربایجان شرقی از مرز 600 نفر عبور کرده‌است.

 همچنین دقایقی قبل مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی از کشته شدن 87 نفر بر اثر زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس خبر داده بود.

 

زلزله‌زدگان احتیاج مبرم به نان، آب آشامیدنی سالم و چادر دارند

 نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از احتیاج مبرم زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی به نان، چادر و آب سالم خبر داد.

 عباس فلاح با اشاره به زلزله و پس‌لرزه‌هایی که از عصر امروز در شهرستان اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی رخ داده است، اظهار داشت: ‌تاکنون 60 روستا به طور میانگین 50 تا 80 درصد تخریب شده‌اند و 4 روستا نیز به طور 100 درصد از بین رفته است.

 وی با اشاره به 40 کشته و 400 زخمی در شهرستان اهر افزود: در حال حاضر در تلاشیم تا بتوانیم با افزایش تعداد آمبولانس‌ها و انتقال هر چه سریعتر مجروحان به مراکز درمانی از افزایش آمار کشته‌ شدگان بکاهیم.

 فلاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز مبرم مردم زلزله‌زده به آب، نان و چادر است و اکنون که آب تمام روستاهای مذکور قطع شده است نیاز مبرمی به آب سالم معدنی وجود دارد.

مردم شب را در پارک‌ها بمانند

با وقوع ۱۰ پس لرزه‌ی شدید پس از نخستین زمین‌لرزه‌ها، خلیل ساعی مدیر کل بحران استان آذربایجان شرقی از مردم شهرهای تبریز، اهر، ورزقان و کلیبر خواست شب را در پارک‌ها سپری کنند.

مرکز لرزه نگاری ایران شامگاه روز شنبه ۲۱ مرداد اعلام کرد از بامداد امروز تاکنون؛ ۲۳ زمین‌لرزه استان‌های کشور را لرزانده است که شدیدترین آن‌ها زمین لرزه استان آذربایجان شرقی با مرکزیت اهر به بزرگی ۲ / ۶ مقیاس ریشتر بوده است.

قطعی برق تبریز و اختلال در تلفن‌ها

 

رييس اورژانس جمهوری اسلامی ایران دو تيم ارزياب به تبريز و اهر اعزام کرده است. ارتباط تلفنی با تبريز و اهر قطع شده است.

 

مدير روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری تبريز نيز گفته است هم‌اكنون ترافيک شديدی در اكثر معابر شهر تبريز برقرار است و بيشتر نقاط تبريز با قطعی برق روبرو شده است.

 

محمد اسماعیل سعیدی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اما وضعیت تبریز را عادی اعلام کرده و گفته است: «بنده هم اکنون در شهر تبریز هستم و این شهر هیچ‌گونه مشکل خاصی در ارتباط با زلزله ندارد.»

اجساد جانباختگان زلزله اهر

 

اجساد جانباختگان زلزله اهر

 

انتقال مجروحان زلزله اهر به بیمارستان

انتقال مجروحان زلزله اهر به بیمارستان

انتقال مجروحان زلزله اهر به بیمارستان

انتقال مجروحان زلزله اهر به بیمارستانمجروحان زلزله اهر


انتقال مجروحان زلزله اهر به بیمارستان



انتقال مجروحان زلزله اهر به بیمارستان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1578
  • کل نظرات : 130
  • افراد آنلاین : 79
  • تعداد اعضا : 358
  • آی پی امروز : 361
  • آی پی دیروز : 293
  • بازدید امروز : 655
  • باردید دیروز : 701
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,748
  • بازدید ماه : 1,748
  • بازدید سال : 89,634
  • بازدید کلی : 4,457,840
  • کدهای اختصاصی